29 April 2013

Vårtecken vecka 17


Jag måste erkänna att luften har gått ur mig lite när det gäller att spana på våren. Visst går det framåt, men det känns inte som att det går tillräckligt fort! Har visst fotat framsteg både här och där i trädgården (både den här veckan och förra...), men ändå. Det är måndag när jag skriver det här och ovädret har kastat sig över oss, med både blåst och regn och det kanske är ett vårtecken? Fast det känns lite sent och inte känns det ett dugg inspirerande!!

Häromdagen var det dock vårligt i luften på riktigt, riktigt skönt och fåglarna sjöng och man fick lust att rensa ogräs... Eller det kanske är alla motorcyklister, som man ser på vägarna nu som är vårtecknet?! Hur som helst så kommer här lite bilder på framstegen hemma hos mig.

 Jag blir alltid glad av min härliga vårflod, som flyter fram utan att översvämma någons källare.

Om man kikar riktigt noga ser man både det ena och det andra på väg upp i min stenrabatt. Men kolla in vad som finns i min andra rabatt!!

Pion på väg upp - himlen!

Min svärmor tjoade av lycka igår över att ha sett vitsippor för första gången, här har de dock synts i flera dagar.

Och så mina rabarber där i sin pallkrage med en glasskiva över, det gör verkligen skillnad.

Är det lönt att önska er en glad vårvecka, med tanke på vädret, fast de sa ju att det skulle bli sol på onsdag, kom jag just på, så ha en härlig vårvecka!

No comments: