23 March 2013

Vårtecken vecka 12


Det kan låta otroligt med tanke på vädret att man skulle kunna ha mer än ett vårtecken att välja mellan, men så är det faktiskt den här veckan. Ja, inte för att det är så mycket vår att skryta med...

Först tänkte jag använda katten och det faktum att han plötligt VILL gå ut igen, det gör han aldrig under mörka vintern. Men nu har ju ljuset kommit tillbaka och det är inte beckmörkt när man går upp länge, vilket gör SÅ stor skillnad, tycker jag.

Andra ide´n till vårspaning var snödropparna jag hittade vid vägkanten men som sen blev översnöade igen. Några få stackare, som inte var mycket att komma med det heller. Så var jag ute och fotade nu i eftermiddags och hittade en rejäl tuva på andra sidan vägen. De är så här fina.

Men, nej det blir inte de heller som får vara min spaning den här veckan utan termometern som sitter bredvid ytterdörren, för vad kan slå detta!!

Ja, jag vet att det är fusk och att solen lyser på den, men man kan väl få DRÖMMA! Vad annat kan man göra under denna oändliga väntan? Ack, den dag det faktiskt är 8 plusgrader.

Och så min obligatoriska bild på min stenrabatt.


Lev väl, gott folk!                                                                                                                                          

3 comments:

Charlotta said...

Haha, ja det är kanske knepet denna ovanliga vår - att placera termometern på solsidan. :D

Som du säger, ljuset har ju i alla fall återvänt. Det njuter vi av. Ha en fin vecka!

Skaparglädje said...

Härligt med snödropparna.
//Anne-Lie

Annica Östlund said...

Ljuset och plusgrader om dagarna är både underbart och väldigt mycket vår! Om än lite sent i år. Jag hoppas det är en vändning vi har sett och att plusgraderna bara ökar :)
Kram Annica