17 July 2011

Trädgårdsliv

Idag är det inte så roligt väder. Regn och blåst. Perfekt väder att låta katten gå ut för första gången här hos oss! Hade det varit strålande sol hade han kanske stannat borta länge och inte hittat vägen hem. Här är han vid sitt första möte med vår trädgård.



Han var ute en liten stund och kom sedan in igen. När han sedan ville ut igen stod grannens katt på trappan och han vände med ett tjut och försvann in fortare än kvickt!

Det blommar så här fint i en av mina rabatter. De här blommerna gör mig glad, ringblommor och kryddtagetes. Jag gillar blommor i orange och gult, sådana där färger som en del folk inte alls gillar och vägra släppa in i sina trädgårdar. Det kan jag inte alls förstå, jag blir glad av de här färgerna.



 Och jag som tyckte att jag ställde mig så att skuggan inte kom med...

No comments: