19 July 2011

Resa

Vi ska åka på en liten resa för att hälsa på äldsta dottern och hennes man och för att dokumentera det hela har jag gjort ett litet minialbum. Har gjort det av ett chipboard album (minns inte riktigt, men det skulle kunna vara från Maya Road) som jag haft liggande länge. Har målat det med akrylfärg för att få rätt bakgrund till de dekorationer jag valt. Sidorna satt fast med en kedja i orginal, men jag föredrar en ring och den här, vars färg jag inte är så förtjust i, passade perfekt till framsidans papper, så då får jag använt den! Framsidan är färdig och ser ut så här.


Den där " A family is a patchwork of love"-tagen är jag väldigt förtjust i, eftersom den kombinerar två av mina passioner, min familj och lapptäcken, och har undrat var jag skulle kunna använda den, men när jag så började det här projektet så visst jag direkt att det här var perfekt. Ena anledningen är att dotterns största hobby är sömnad och den andra att jag även tänker ta med mig lite lapptäckssömnad på resan.

Har gjort ett par andra sidor halvt om halvt, men det mesta föredrar jag att göra i stunden, så att det passar med vad vi gör. Jag älskar att ha sådana här små projekt med mig så att jag kan få mig en dos scrapbooking även när jag är borta och särskilt journalingen blir ju mitt i livet då. Foton kan man ju sätta dit senare.

Förutom själva albumet har jag med mig en vanlig mindre sax, Panduros fantastiska siluettsax, lim, två alfabeten och lite olika dekorationer. Ska bli jättekul att arbeta med det här.

No comments: