14 July 2011

Jag rekommenderar

Idag tänkte jag komma med ett filmtips. Hade länge gått och klurat på om jag skulle köpa filmen "Dear John", som Lasse Hallström regisserat, men inte kunnat bestämma mig. Jag gillar inte att lägga pengar på något som jag kanske inte gillar, men det lät som en historia som jag skulle tycka om...


Så i förra veckan såg jag att man fick den på köpet tillsammans med ett magasin och då slog jag till. Tidningen var jag inte intresserad av, så den åkte i första bästa papperskorg, men filmen var jag lycklig över. 

Så vad tyckte jag då om filmen? Jo,den var väldigt bra. En lagom blandning av lyckligt och smärtsamt. Den är efter en roman av Nicholas Sparks och nu har jag ju blivit sugen på att läsa boken. När jag kikade efter den såg jag att han skrivit massor av böcker, inkl "Message in a bottle", som också blivit film, med bl a Kevin Costner och Paul Newman, och som också är en väldigt bra film. Den är samma blandning av lycka och  smärta, lite mer smärta än "Dear John" dock.

Har redan hunnit se filmen flera gånger, vilket är typiskt mig, när jag gillar något.

Så har ni inte redan sett den - se den!

No comments: