13 July 2011

På väggen

Det är trevligt att ha saker som betyder något för en, både som vanliga prydnader och på väggen. Mina senaste alster är några nya tavlor, bl a med både foton och familjeuppteckningar. Tyvärr är det svårt att fotografera tavlor utan att det blir blänk och den stora var jag tvungen att ta kort på i nästan mörker för att det inte skulle bli en spegling av mig själv i den, så därför blev den lite mörk.


Det här är över min släkt, mina far- och morföräldrar och min familj när jag och min bror var små. Inga foton är orginal, förstås. Papperna  är en serie som heter For the record, där det finns en massa olika varianter. Jag köpte mina från Stellas, men om de finns kvar där vet jag inte, men de finns hos amerikanska Scrapbook.com också.

Blev väldigt nöjd med hur det blev.



De två till vänster har jag haft i flera år men den till höger är ny. Gjord med två favoritfoton på mig sjäv och min dotter som dog för sex år sedan.
 Hade inga egentliga tankar om hur jag skulle göra den utan när jag satt där och kollade bland mina saker så hittade jag denna chip board som säger "smile" och tyckte att den passade, dels för att vi ser så glada ut på bilderna och dels för att jag varje dag är tacksam för att hon inte behöver bära de tunga bördorna av sjukdom längre och för att jag vet att vi kommer att träffas igen.
 Lite bittersött eftersom jag saknar min flicka och längtar tills jag får träffa henne igen. Det syns inte så bra men precis vid blänket sitter det ett hjärta, vars betydelse inte behöver förklaras...

Just nu kretsar mycket i vårt hem omkring den här lille vännen som flyttade hem till oss igår.



Han bodde hos Djurens Vänner i Göteborg där vi hämtade honom. Visst är han söt?
Vi är väldigt glada för att han verkar trivas så bra hos oss. Han är så kelen och spinner och njuter när man klappar honom. Just nu måste han stanna inomhus så att han lär sig att det är här han hör hemma, men han är väldigt nyfiken på världen där utanför och vi hoppas att han kommer att vara en bra jägare som kan hålla efter mullvadarna som envisas med att göra gångar i odlingsbäddarna...

                                  Ikväll är det premiär på en viss efterlängtad film!
                  Den ska jag se i morgon - jippi!! Jag är ett stort Harry Potter-fan.

No comments: