09 August 2011

Nya kuddar

Man kan aldrig få för många kuddar! Tja, jag vet inte om jag egentligen tycker det, ibland ser man bilder i tidningar på soffor som är så fulla med kuddar att man skulle vara tvungen att plocka bort hälften för att kunna få plats att sitta! Visst det ser snyggt ut, men ändå, soffan är väl i första hand till för att människor ska sitta i den. Åtminstone är det min naiva tanke. Men så är inte heller mitt hus till för syns skull utan för människorna som bor i och besöker det.

Och nu var det så att en av dessa människor som bor här tyckte att vi har för lite kuddar i sofforna! De räcker inte till för allas bekvämlighet, med kuddar bakom ryggen, under huvudet osv. Så nu har det kommit tre nya kuddar i alla fall och de ser ut så här:




Båda tygerna är köpta på second hand. Det blommiga var ett påslakan, som jag är ganska säker på är från IKEA. När jag hittade det gröna blev jag urlycklig, det är inte lätt att hitta snygga grön/vitrutiga tyger kan jag tala om! Och sådana kan man aldrig få för många av. Åtminstone en grön kudde till ska det bli, är planen.

Medan jag nu är inne på temat sömnad så måste jag ju visa det fullkomligt ljuvliga lilla lapptäcke äldsta dottern har sytt. Hon är så otroligt begåvad vad gäller färgkombinationer och det här är nog det vackraste täcket jag sett. Döm själva!



 Liksom jag föredrar hon att använda gamla tyger och ha många olika tyger i ett täcke så att det blir levande och ser ut som de ursprungliga lapptäckena, som man sydde av diverse gamla kläder mm och inte som de moderna där man använder en kollektion tyger som är perfekt matchade. Visst det är väl snyggt på sitt sätt, men...

Idag ska jag och döttrarna in till stora staden och handla och vädret verkar vara med oss, för om prognoserna stämmer så ska det inte regna idag, så vi hoppas på det!

Ha en underbar dag!

No comments: