25 July 2011

Week in the life

Ali Edwards gör ju varje år ett Week ot the life-album. Hon dokumenterar vad som händer under en vecka, stort som smått. I år är det just denna veckan hon gör det. Eftersom veckan i USA börjar med söndagen så började hon igår.

Här hittar ni Ali:  http://aliedwards.com/projects

Idag såg jag att hon i år samarbetar med Big Picture Scrapbooking så att alla som är med kan lägga upp sina bidrag där. Har tyckt att det låter rätt trevligt att dokumentera en hel vecka i familjens liv, men tänkt att det nog bara skulle rinna ut i sanden efter några dagar, men i år har jag bestämt mig för att göra det! Men efter som vår vecka börjar med måndagen så börjar jag förstås där, dvs idag. Så lycka till mig själv!

En del föredrar att göra en annan vecka än den Ali gör, för att det ska hända lite mer t ex, men jag vill helst dokumentera en ganska ordinär vecka, det är ju trots allt det som livet mest består av.


Här är en av dagens bilder, som visar något av det roligaste jag gör idag! Hur det hela kommer att se ut när det är färdigt har jag ingen aning om. Ali själv använder den här veckan till att dokumentera, genom bilder, anteckningar och samlande av diverse minnessaker, och sedan sätter hon ihop alltihop nästa veckan, förmodligen klokt.

Det här ska bli roligt.

No comments: